Bu proje, Mehmet Akif Ersoy'un erdemli kişiliğinden ilham alınarak, öğrencilerde sorumluluk bilinci, özdenetim, iyi vatandaşlık ve kalıcı olumlu davranışlar kazandırmayı hedeflemektedir. Öğrenciler hem bireysel gelişimlerini destekleyecek hem de akranlarıyla birlikte öğrenme süreçlerine katılacaklardır.
1. Öğretmenlere çizelge dağıtılır, proje tanıtımı yapılır.
2. Öğrencilere proje anlatılır ve her hafta bir ödev kartı verilir.
3. Öğrencilerin görevleri sınıfta asılı olarak görünür.
4. Görevleri tamamlayan öğrencilere öğretmen tarafından artı verilir ve haftalık tabloya eklenir.
5. Aylık tabloya aktarım yapılır ve her sınıftan bir süper öğrenci seçilir.
6. 8 sınıftan 8 öğrenci rehberlik servisine gelir, o ayın görevleri anlatılır.
7. Seçilen öğrenciler akranlarına örnek olur, akran eğitimi sağlar.
8. Velilere proje tanıtımı yapılır, Evde Değer Takip Formu verilir.
9. Süper öğrenciler ay boyunca görevlerini sürdürür.
10. Her ay yeni öğrenciler seçilerek proje yıl sonuna kadar devam eder.
Bu projeyle birlikte yalnızca seçilen 80 öğrenci değil, bütün öğrenciler gizli öğrenme yoluyla olumlu davranışlar kazanacaklardır. Süper kahramanlar, rehberlik servisinde yapılan toplantılarla gelişimlerine destek olacak, okuldaki genel atmosfer olumlu yönde değişecektir.
Bu proje, Bigep Başarıyı İzleme ve Değerlendirme Projesi'nin rehberlik hedefleri ile de uyumludur. Özdenetim, iş birliği, iyi vatandaşlık gibi temel değerler geliştirilir ve öğrencilerin gizli öğrenme yoluyla kalıcı davranış değişimi sağlamaları amaçlanır